Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Tak se konečně vykecám

Možná už na některé z vás také doléhá blížící se termín nástupu do škol. O co horší to mám, když jdu do svého zaměstnání poprvé. Blog jsem si založila, abych se mohla vykecat ze svých bublajících pocitů a teď mám pocit, že to jde konečně ven.

Teď, právě v tomto bodě mého psaní, jsem popadla tužku a jediný papír, který byl po ruce (obálka z výpisu z banky) a načmárala jsem si takovou malou myšmapu. Cítím v sobě napětí a energii, jako kdyby ve mě všechno křičelo POMOC!!! Vidím to slovo uprostřed mé mapy a rozum mi říká „neblbni, tak zlý to není“, ale přesto jsem slovo pomoc vepsala do středu všeho. Právě jsem přijela ze čtyřdenního výletu po západních Čechách , bylo krásně a na školu jsem si ani nevzpomněla. Ale ty návraty. Sednu k internetu a hned se to valí ze všech stran. Nejvíc ale křičí moje svědomí nebo podvědomí: „Jak to, že jsi ještě nepokročila s přípravami? , Proč jsi nezačala dřív?, Jak to, že jsi na výletě ani jednou neotevřela tu učebnici, kterou si si vzala s sebou?, Kdy to chceš všechno stihnout? Už jen dva týdny! Máš v tom pěkný maglajz. No, co s tím hodláš dělat?“ ….¨

Nemám plán

Mapka mi napovídá, že mi chybí systém. Jsem člověk, který má rád systém. Jenže toho, co mě čeká, je moc. 5 předmětů, 5 ročníků a já mám tak trochu ve všem chaos. Pracuji například na dvou počítačích a v každém mám něco jiného.  Založila jsem si aspoň v obou složky podle předmětů a ročníků. Jenže jsou pořád prázdné. Sem tam nějaký dokument s nápadem nebo zajímavým odkazem. Čas od času mě chytne nějaká vzpruha a pustím se do určitého předmětu. Jenže má práce se mi zdá neefektivní.  Nevím jak postupovat. Jestli si z každého předmětu a u každé třídy naplánovat dopodrobna první hodinu (spíš dvě)  nebo zda-li si naopak udělat nejdřív zevrubný přehled toho, co dělat po celý rok v každém předmětu a ročníku. 

Co budu učit

Ještě jsem nezmínila, jakou skladbu předmětů jsem vyfasovala. Především to jsou všechny přírodopisy na druhém stupni a dokonce i přírodověda v pátých třídách. Dál všechny praktické činnosti od 5. do 8.třídy. Výtvarnou výchovu v 5. a 9. třídách a jeden seminář z přírodopisu a jeden seminář mediální výchovy. Na ten jediný se taky těším, však jsem ho vedení školy sama navrhla. Je to znát. V přípravách jsem v něm nejdál.

 Čeho se chytit, když pevný bod chybí.

Přítel mi tvrdí, že moc přemýšlím.  Já jen ventiluji své obavy a nejistotu ve vlastní dovednosti a hlavně znalosti. Nepovažuji se za odborníka (nebo jemu podobného tvora) ani v přírodopisu natož v ostatních předmětech.  Mám prostě strach, jak to všechno dopadne. Nejistota mi nedělá dobře. Bohužel prožívám nejistoty i v osobním životě a tak nemám v podstatě žádný pevný bod, kterého bych se mohla zachytit v proudu událostí. Událostí které kolem mě nemilosrdně proudí. Ach jo.

Krátce: ještě prosedím moc času u internetu a mám hodně ostatních aktivit, které mi dosud zabírali dost času a produktivní energie a kterých se mi nechce vzdát.  No, budu muset.

Pozitivum na závěr

Nemá se končit smutně a tak se i já tiším tím, že strach jsem měla vždycky když jsem šla do něčeho nového a dosud to vždycky dobře dopadlo. 

 


    nikdo zatím nehodnotil

5 komentáře k příspěvku

  1. avatar

    Jano, děkuji! Tak pěkně popsat moje pocity, se kterými jsem se vrátila z dovolené, to jsem ani sama nezvládla! Chápu vás, v mojí hlavě se odehrává podobný scénář! Proč jsem nezačala už s přípravama? Proč pořád koukám, co kde na netu lítá a nedělám něco pořádného do školy? A stihnu to? Jsem ráda, že v tom nejsem sama! A je úplně jedno, že nebudu učit poprvé! Vzhedem k tomu, že opakovaně budu mít jen "svoje" děti (moje třída) a ostatní dostanu nové, neučila jsem je loni, tak jsme na tom podobně. A jediné, co ně uklidňuje je, že si říkám, že je ještě 14dní! To se musí stihnout!!! :-) Hodně zdaru a těším se na další článek :)
    PS: Nevím, jak si kdo dělá přípravy, ale já začínám tím, že si napíšu přehled učiva za celý rok, pak jej rozkouskuji do příslušných měsíců a pak týdnů a to je moje vodítko pro začátek. A pak se podrobnější scénář hodin napíše raz dva :-)

  2. avatar

    U přírodpisu je to jednoduché, tam je víceméně dané jak jdou témata za sebou a můžu je rozkouskovat po měsících a týdnech. Jenže u takových praktických činností nebo výtvarné výchovy se nemám čeho držet.

  3. avatar

    Milá Jano, jako nová učitelka bych si prostudovala ŠVP dané školy a z něj při plánování vycházela. Učivo přírodopisu si rozdělit na měsíce, pak na týdny a něco z něj zahrnout právě do výuky PČ a VV. Taky se mi u PČ a VV vyplatilo sestavení témat podle ročního koloběhu (roční období, významné svátky). Výhodou je, že dnes vychází spoustu výborných praktických knížek a net je plný nápadů právě pro tvoření (tady Wiki, DUMy). Takže nakonec člověk neví, čemu dát přednost. S plány jsem ještě nezačala a vidím to až na přípravný týden. Čeká mě 2. třída, a i když jsem ji před lety učila, bylo to na jiné škole a s jinými učebnicemi. Tak tu hlavní práci mám teprve před sebou a snažím se zbytečně nestresovat, že čas tak rychle letí. Věřím, že na svém prvním pracovišti najdeš lidi, kteří Ti pomohou a poradí. Mimochodem - budeš mít nějakou uvádějící učitelku (nevím přesný název a jestli to ještě funguje)? To by byla určitě potěšující zpráva.

  4. avatar

    Ano, statut uvádějícího učitele stále žije. Alespoň na škole, kam nastupuji. Zatím jsem ale víc komunikovala s učitelkou, kterou střídám. Svou budoucí uvádějící kolegyni už znám také. Je milá a ohromně energická. Už jsme si stačili i potykat. Mám pocit, že bych se jí asi měla brzy ozvat a poprosit o neformální schlzku ještě před nástupem do školy. Dík za připomenutí.

  5. avatar

    A víte, že teď už, když zbývají do nástupu jen 4 dny, tak už jsem docela klidná. Mám tak plný program, že mi nezbývá čas mysleat na nějaké obavy. Taky jsem byla na čaji s tou moji budoucí kolegyní a řekla mi co a jak mne čeká v přípravném týdnu. Tak i proto jsem klidnější.

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.