Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

den třináctý – doháněcí

Pondělky budou mé doháněcí dny. Učím jen tři hodiny a tak jsem doufala a stále doufám, že během tohoto dne doženu, co mám v pomyslné kolonce „nevyřízené“. Vstala jsem už v 5 ráno!!! Vcelku dobrovolně a vrhla se na přípravy na tento den. O víkendu jsem totiž byla pryč a měla plno jiných věcí na starosti. Měla jsem dobrý pocit, že jsem to ráno pěkně všechno zvládla.  Šla jsem do školy normálka na osmou ačkoli učím až třetí vyučovací hodinu. Udělala jsem dost takových těch drobností, ale žádnou velkou položku ze seznamu jsem vyškrtnout nemohla. (Třeba jako doupravit osnovy). 

Předposlední první hodina

Odbyla jsem si dneska poslední dvě první hodiny přírodopisu u deváťáků. Ještě jedna první hodina mě čeká taky u nich, ale na výtvarku, kterou mají jen 1x za 14 dní. Podle seminářů, kde byli zlatí, jsem usuzovala, že i v přírodopisu budou ti klidnější. No omyl. Prostě, když je to nezajímá, tak budou kecat a budou kecat a budou kecat. 

Moc odborný výklad??

U sedmáků jsem zase narazila s pojmy. Ukázalo se že například slovo charaktristika je pro ně obtížné.

ukazka zapisu

 Ačkoli jsem jim to vysvětlila a zdálo se, že to pochopili, užívat ho asi dále nebudu. Občas i při výkladu se mi zdá, že nevím, jak jim říci určitou látku srozumitelněji. Pak je také otázkou, zda jejich neporozumění výkladu není spíše otázkou jejich nepozornosti. Naprosto mě štve, když říkám otevřte si učebnici třikrát a stále jsou tací, kteří to nepovažují za sdělení, jímž by se měli řídit. Nebo, když tvrdí, že nestíhají zápis (opisují z interaktivní tabule) a přitom polovinu času prokecají nebo promarní diskusí se mnou, že je to moc textu. Přitom jde o pár vět za hodinu, které se maximálně snažím zestručnit a používat grafické prvky. Posuďte na obrázku. Upozorňuji, že jde jen o zápis (nikoli o podklad k výkladu).

dohánění  

Měla jsem návštěvu – svou předchůdkyni a zabývali jsme se DUMy. Budu asi dodělávat, co začala i nějaké další.  Zatím o tom moc nevím. Takže hodina byla v tahu. Nakonec jsem se dostala k těm osnovám, ale pořád jsem to nedotáhla do konce. Rychle to uteklo a já šla ve tři domů. No a co myslíte, že dělám od těch tří hodin do teď? Přípravy! Nevím jestli je to pro mé postavení normální. Myslím pro začínající učitelku. Řekla bych že ano. Bez přípravy bych se cítila hrozně. Zatím mě to i baví, ačkoli musím uznat, že je to vyčerpávající. Ani né tak ta náplň, jako to věčné vysedávání u počítače. Jenže mně to prostě nedá. I když na ty šesťáky už po týdnu mám trochu averzi, stejně jim dělám různá cvičení na IT, aby to měli zajímavější. Už se těším, že začnu s pětiminutovkami. Testy mě vždycky bavily. Zatím mám u dvou tříd známku za test z bezpečnosti práce a u jednoho žáka dokonce už za ústní zkoušení, protože neustále vyrušoval při samostatné práci.

Nové knihy

do postele si beru nové metodické knihy, které jsem si objednala skrze školu na mediální výchovu a na praktické činnosti. Dnes přišly. Už se těším na dobu, kdy si po práci stihnu dojít do města a večer se budu koukat na pěkný film. 


    nikdo zatím nehodnotil

Jeden komentář k příspěvku

  1. avatar

    Jani, také chození do města nestíhám skoro nikdy, snad jen o volno. A film? přípravy dělám v obýváku, pač jinak bych neviděla vůbec nic!

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.