Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

den čtrnáctý – bez vydechnutí

Dnes jsem učila šest hodin v kuse včetně dvou za sebou jdoucích dozorů a ačkoli se necítím vyčerpanější než jindy, nebylo příjemné přebíhat od jedné činnosti ke druhé a žádnou pořádně nedokončit. 

den začal sexem

hned první hodinu jsem vyfasovala mé první suplování. Práci neměli a protože loni nedobrali pořádně rozmnožování člověka a sexuální výchovu, rozhodla jsem se popovídat si s nimi na toto téma. Měli paní učitelku před důchodem a měla jsem pocit, že kdyby je něco zajímalo, že by se jí stejně nezeptali. Volila jsem papírkovou metodu. Každý mohl anonymně napsat libovolnou otázku. Nakonec ale nic nevymysleli. Jen jeden žák, strašné zlobidlo ale evidentně chytrý kluk, přišel s dotazem. Tak jsme měli od čeho se odpíchnout a pak jsem vybírala témata já. Například se strašně divili, že průměrný věk prvního pohlavního styku v ČR se pohybuje okolo 18 roku. Téma je zajímalo, snažila jsem se vyprávět i některé příběhy ze života, takže byl ve třídě klid a pohodová atmosféra. Téměř se ani nehihňali, jak by se dalo čekat. 

pětka, šestka, pětka, šestka

další čtyři hodiny se mi střídaly pětky a šestka. Ti šesťáci, s nimi mám největší potíže. Nedokážu je umlčet. I když jsem dneska vybrala už dvě žákovské – symbol podmíněného trestu, moc to nepomáhá. Kdybych měla sebrat žákovskou každému, kdo ruší, měla bych jich na stole celý štos a efekt by byl asi nulový.  Taky se věčně hlásí a žalují na sebe. To neřeším, stejně jako dotazy mimo látku. Potom o přestávce jsem se ptala jednoho ze žáků, zda se takto třída chová i v jiných hodinách. Odpověď mě vlastně ani nepřekvapila. Prý se takto chovají jen na mých hodinách a ještě na hodinách kolegy, který přišel před rokem a též začíná. Nemáme u nich respekt.

praktický horor

praktické činnosti poslední hodinu by byly asi největším fiaskem, kdyby mi nepomohla má uvádějící učitelka.  Tak nějak jsem věděla co a jak, ale nezvládala jsem efektivně žáky rozčlenit a zaúkolovat. Hodnocení práce pro tuto hodinu bylo pro mě dost stresující. Nezadala jsem totiž jasné požadavky a tak byla známka spíše za chování.  Stejně jsem dala jen dvě dvojky. Tohle mi prostě nejde. Jsem z toho velmi otrávená. Vím ale, že se tomu nedá vyhnout. Z něčeho ten úvazek složit musím.


Přiřítila jsem se hladová k výdejovému okénku deset minut před zavřením školní jídelny. Všechno bylo již uklizené, takže mi museli extra vyndat tác a příbor. Opět dobře uvařili, takže jsem se zasytila a šla pracovat dál. „Opravovala“ jsem kopírku v kabinetě. No, vyměnila jsem jen toner a bylo hotovo. 



    hodnotili 2 uživatelé

Jeden komentář k příspěvku

  1. avatar

    Milá Jano,


    měla jsem kolegyni, která opakovaně "bojovala" s mou třídou. Nakonec jsme přistoupily k tomuto řešení:


    Ve dvou následujících hodinách jsem seděla ve třídě a opravovala sešity (ale reálně jsem sledovala cvrkot a následně pak kolegyni dala zpětnou vazbu - samozřejmě, že jsem zahrnula především rady, jak jednat s kterým žákem nebo na koho co funguje. Pak jsme přešly na předávání "z ruky do ruky" - byla jsem ve třídě chvíli před začátkem její hodiny a když ona vešla, řekly jsme si před dětmi pár slov a ona "je převzala". Bylo opravdu zajímavé, jak tohle zabíralo.


    Držím palce.

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.