Úvodní strana Seznam blogů Blogeři VIP blogy Registrovat se a založit nový blog

Hledám pozitiva, kde se dá.

„Když doleze lenost k mozku, pozdě už je na rákosku!“ – tato moudrost není moje. Vyslechla jsem ji během skypového hovoru s lektorem e-learningu zde na portále a moc mu za to děkuji, protože mi ta průpovídka ohromně zvedla náladu. Hned jsem vymýšlela jak ji výtvarně zpracovat a umístit si ji v kabinetu na hodně viditelném místě. V duchu jsem si již představovala, jak budou kolegyně postupně pukat smíchy. 

Dalším bodem který byl světlejší v jinak pochmurném týdnu (neustálé řešení kázně dětí a do toho všudypřítomné bacili) bylo dokončení nástěnné myšlenkové mapy, kterou se mi podařilo zrealizovat s osmáky na téma SAVCI. Tak přikládám fotku. 

 

 

myšmapa

myšmapa

savci2

 

 


    hodnotili 3 uživatelé

5 komentáře k příspěvku

  1. avatar

    To je hodně povedené :)

  2. avatar

    Hezká myšmapa. Jak probíhala práce? To pracovali všichni dohromady?

  3. avatar

    Musím se přiznat, že práce byla víc chaotičtější než jsem předpokládala. Měla jsem její tvorbu naplánovanou na jednu vyučovací hodinu. Jenže ani zdaleka to nestačilo, protože žáci byli roztěkaní nebo co a měli co dělat aby pochopili zadání.  Holt první pokus. Pak jsem tomu věnovala 15 minut z další hodiny - a to jsme toho opět moc nezvládli. Nakonec jsem výrobu plakátu přesunula z hodin přírodopisu do pracovních činností, kde je mám rozdělené na 2 půlky. To už byla práce efektivnější, ale i přesto nám to zabralo ještě další 2 vyučovací hodiny.
    Záměrem byla práce ve dvojicích. Tak jak sedí spolu v lavici dostali přidělen jeden řád (šelmy, hmyzožravci, ...). Měli vyhledat v učebnici všechny zástupce, kteří tam jsou uvedeny, případně měli k dispozici i encyklopedie a další literaturu.  Měli to vypsat na papír. Někteří začli opisovat i celé texty, protože neposlouchali asi zadání. Pak dostala každá dvojice barevný papír a měli napsat název svého řádu. A pak menším písmem ty zástupce. To už ale během té první hodiny nikdo nezvládl. Za domácí úkol měli donést obrázky těch zástupců. Mnoho žáků se na to vykašlalo :-(. Příští hodinu to ale většina napravila.
    Když měla dvojice své papírky (s názvy a obrázky) pohromadě, rozložila je na papír. Pomohla jsem jim je poskládat tak, aby se vešly všechny řády. Pak papírky lepili. Pokud byla dvojice brzy hotova, vzala si do péče řád té dvojice, která zrovna chyběla, nebo tvořila tu druhou skupinu na pracovkách. Ještě jsem pak donesla časopisy, aby v nich mohli žáci hledat ještě další obrázky zvířat, pokud někde chyběly.
    Tím, že se mi tak trochu rozpadly ty dvojice a nemohla jsem tak určit, kdo je zodpovědný za který řád, nemohla jsem ani dát známky. Což je škoda, ale byli rádi, že už to visí na chodbě.

  4. avatar

    Známky nejsou vždy nutné :)
     
     

  5. avatar

    Přesněji : všichni si zaslouží jedničku :)

Přidejte komentář

Abyste mohli komentovat příspěvky, musíte být přihlášení.